אחת השאלות החשובות ביותר עבור אדריכלים היא האם הדמיה אדריכלית אפשרית. שלב זה בתהליך התכנון מאפשר לאדריכלים לבדוק רעיונות נועזים ולהעריך את היתכנותם.

סימולטורים מגיעים במגוון זנים, כל אחד מספק פרספקטיבה שונה של דוגמנות.

מה הם היתרונות?

לביצוע הדמיות אדריכליות יש יתרונות רבים, כמו שיפור תכנון וקיצור זמן התכנון. יתר על כן, זה עוזר להבטיח שכל מחזיקי העניין יבינו את תפקידם בפרויקט ובתוצר הסופי.

בתעשיית הרכב, מעצבים יכולים להשתמש בסימולציה כדי להעריך כיצד מתכננים אווירודינמיים מתפקדים ביחס לזרימת האוויר סביבם. זה עוזר להם לזהות בעיות בשלב מוקדם ולהימנע מעיצובים מחדש יקרים בהמשך, וחוסך זמן וכסף בתהליך.

אדריכלים יכולים להשתמש בהדמיות מוקדם ולעתים קרובות כדי לייעל את ביצועי הבניין ליעילות אנרגטית ונוחות. זה עוזר להם לטפל בבעיות כמו עומסי רוח, רמות קול, מערכות תחבורה ובקרת מבנים.

סימולטורים הם תוכנות המדמות ארכיטקטורה על בסיס מחזור אחר מחזור. הם יכולים להיות סימולטורים פונקציונליים, המדמים את הפונקציה של רכיב מעוצב; או סימולטורי תזמון, המדמים מיקרו-ארכיטקטורה על בסיס דיגיטלי או אנלוגי.

מחקר הושקע ביצירת המסופר על ידי צוות אחד, המורכב משמונים עובדים וסופר. התוצאה הסופית היא לא פחות מיוצאת מן הכלל: קבוצה מהשורה הראשונה הזו מתייחסת ברצינות לשירות לקוחות, חדשנות ואיכות – עד כדי כך שחלל המשרדים הניאו-קלאסי שלה בקומה העליונה יכול להתחרות.

מימין לחלל זה חדר צוות הממוקם בתוך מרכז כנסים נסתר עם סוויטת מנהלים למעלה. אין ספק שקבוצה כל כך מנוסה ומסורה שעובדת על כל מיזם מצליח דורשת משאבים משמעותיים.

מהו העתיד של הדמיה אדריכלית?

בשנים האחרונות, הטכנולוגיה השתלבה יותר ויותר בפרקטיקה של אדריכלות. מציאות מדומה, מציאות רבודה, הדפסת תלת מימד, עיצוב חישובי ורובוטיקה מחוללים מהפכה בתחום זה; עכשיו זה לא נדיר למצוא מעצבים המעוניינים הן בארכיטקטורה והן בטכנולוגיה עובדים יחד על פרויקטים.

תוכנת סימולציה הופכת לחלק בלתי נפרד משלב תכנון הפרויקט המוקדם, ומספקת לאדריכלים נתונים יקרי ערך כדי להנחות את החלטותיהם ולשפר את היעילות. חברות כמו Mott MacDonald אימצו CFD (Computational Fluid Dynamics) וטכנולוגיות סימולציה אחרות לתוך תהליכי העבודה שלהן.

הדמיות אדריכליות, בשילוב עם עיצוב איכותי ויצירתיות, יכולות להיות נכס שלא יסולא בפז בעתיד של עיצוב הבניין. ניצול סימולציות בשילוב עם תוכנת CAD חדשנית נותן לאדריכלים ולצוותים שלהם התחלה של פרויקטים ומאפשר להם לקבל החלטות מושכלות בשלב מוקדם של תוחלת החיים של הבניין.

ניתן גם להשתמש בסימולציות כדי להראות את זרימת העסקאות והאופן שבו הן עוברות דרך שכבות התוכנה והיישומים של בניין. זה מועיל בהדגשת כל הפסקה בזרימת העסקאות, מה שעלול לקצר את הזמן שלוקח לאיתור בעיות או בעיות.

לפרטים נוספים :

https://www.sharon-eiger.co.il/portfolio_entries/%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%90%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%9C%D7%99/