מערכות מים

ישנם מספר דברים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון מערכות מים. זה יכול להיות תהליך מסובך כדי לקבוע איזו מערכת מים היא הטובה ביותר עבור הבית שלך. במאמר זה נעבור על כמה מהדברים שיש לקחת בחשבון ומדוע כדאי להשתמש באיש מקצוע לעיצוב מערכת המים שלך. לאחר קריאת מאמר זה, אתה תהיה מצויד היטב כדי לקבל החלטה נבונה על איזו מערכת מים להשתמש. ואל תשכח לבדוק את רשימת הבדיקה המועילה שלנו!

השיקולים בתכנון מערכת מים

ישנם מגוון גורמים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון מערכת מים. כיבוי אש דורש כמעט 75 אחוז מהיכולת של מערכת חלוקת מים טיפוסית. אם פורצת שריפה, על מערכת אספקת המים להגיב למצב החירום בזמן הקצר ביותר האפשרי. בנוסף, יש לעמוד בתקני איכות המים. להלן כמה שיקולים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון מערכת מים. הם כוללים: (אני) כמה צינורות נדרשים? (ב) עלות התקנת צינורות חדשים.

בטיחות אנשים ורכוש הם שיקולים חשובים בעת תכנון מערכת אספקת מים. חובה לעמוד בכל תקנות הבטיחות והקודים, כולל קוד הבנייה האחיד, תקני האגודה הלאומית להגנה מפני אש ותקנות אושה ממלכתיות ופדרליות. מערכת מים מעוצבת חייבת לעמוד בדרישות הבטיחות של כוח האדם והציבור הרחב. זה צריך גם למזער את הרעש מזרימת המים, להפחית את האפשרות של פטיש מים, ולוודא איכות המים מספיקה למטרות ביתיות.

יש לתכנן את מערכת ההפצה כך שהזרימה והלחץ יהיו יציבים, אך יש סיכוי שמערכת ההפצה תהיה נתונה לארעיות לחץ. זה עלול לגרום למים מזוהמים להיכנס למערכת. כדי למנוע בעיה כזו, חומרים משופרים נדרשים. זה יקטין את הסיכון להשפלת מים, דליפה וחדירה. השיקול החשוב ביותר הוא כיצד להגן על מי שתייה ומשאבים אחרים.

תכנון מערכות מים – מדוע זה חשוב?

חשוב לתכנן את מערכת המים כולה, כולל צינורות, שסתומים ומערכות הפצה. פעמים רבות, מערכת ההפצה מורכבת מרשת של צינורות מחוברים, אשר ממזערת מבוי סתום. כאשר הוא מתוכנן כראוי, הוא מספק מים לכל הנקודות באזור נתון. יתר על כן, זה יכול לקיים שירות כאשר חלקים או חלקים נלקחים מתוך שירות. העיצוב של מערכות חלוקת מים חייב לכלול מספיק שסתומים כדי למנוע את זה קורה.

מערכת חלוקת המים כוללת צינורות, משאבות, שסתומים, מיכלי אחסון, מאגרים ומרכיבים הידראוליים אחרים. איכות המים מושפעת מהתכונות הפיזיות של מערכת ההפצה. זהו גם האלמנט היקר ביותר של מערכת אספקת המים. זה גם המורכב ביותר. פריסת המערכת צריכה להתבסס על צרכי האוכלוסייה. להלן כמה טיפים לעיצוב מערכות מים.

מערכת חלוקת המים היא מרכיב חשוב במערכת אספקת המים בעיר. מערכות אלה חייבות לספק יכולת זרימה נאותה לכל המשתמשים, כולל אש ותברואה. כאשר הוא אינו עומד בדרישה זו, הוא עלול להוביל למים שטעמם רע ואינם כשירים למאכל אדם. יתר על כן, הוא עשוי להכיל חיידקים ותוצרי לוואי אחרים לחיטוי, המשפיעים על איכות המים הכוללת. בנוסף, רשת גדולה מדי עלולה לגרום למערכת הפצה עם ביקוש גבוה יותר למים מתוקים.

לפרטים נוספים, לחצו על הלינק: https://selanahari.co.il/%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D/